No niin, nyt on ensimmäinen tunti takana. Sattuikin sopivasti varmaan kesän kuumin päivä koulutuspäivälle eikä kentällä tietenkään ollut varjoa. Mä olin ihan hiki päässä, onneksi olin ymmärtänyt laittaa lippiksen, niin näinkin jotain. Mörköllä vasta kivaa varmaan olikin, musta koira paksussa turkissaan suorassa auringonpaisteessa.. huh. Välillä se yritti hakeutua mun taakse varjoon, välillä meni vaan maahan. Yritin juottaa sitä paljon ja roiskin vettä myös selkään, jos se edes vähän viilentäisi..

Tunnilla opeteltiin kontaktia, istumista, makaamista, "kuolemista" (meillä sama kuin kylki), takana kävelemistä, luoksetuloa, jalan yli/ali menemistä ja kahdeksikkoa. Mulla oli eläinkaupan tädin kovasti kehumia ja suosittelemia nameja palkkana, kuulemma kaikki tykkää hirveästi niistä. Taidan mennä syöttämään ne kyseiselle tädille, kun oli niin innoissaan, Mörkö ei niistä tykännyt yhtään. Se ei halunnut ottaa edes suuhunsa sellaista ja kun sain sujautettua, se vaan sylkäisi sen maahan. Näin ollen sen motivaatio kuunnella mua oli aika nollissa, tosin varmaan kuuma ilmakin ja 19 muuta pentua teki oman osansa siinä, ettei oikein keskittyminen sujunut.

Ens viikolla sitten uudestaan. Toivotaan, että löydän parempia namusia palkkioksi. Pitää kokeilla vaikka sitä puristettavaa maksamakkaraa, jota kouluttaja suositteli. Toivon myös vähän viileämpää ilmaa, tosin ajattelin trimmata Mörkön ihan lyhyeen karvaan nyt loppukesän ajaksi. Onpa kontaktinkin opettelu helpompaa, kun oikeasti näkee, minne se penska katsoo ;D