Jo kolmas tunti pentukurssia takana. Tällä kertaa ei ollut mikään älyttömän kuuma päivä ja Mörkön keskittyminen oli huomattavasti parempaa kuin ensimmäisellä tunnilla. Se jopa halusi tehdä töitä palkinnon eteen, mikä tietysti edistää oppimista ;)

Tunnilla harjoiteltiin namin etsimistä ruohikosta, mitä me Mörkön kanssa ollaan harrasteltu aikaisemminkin jonkun verran. Siihen Mörkö keskittyi erinomaisesti ja nuuskutti innoissaan nenä maassa. Kouluttaja kiersi katsomassa kaikkien harjoituksia ja meidän kohdalla vähän ihmetteli, kun Mörkö ei namia etsiessään ottanut maassa olevasta aukinaisesta namipussista herkkua itselleen, vaikka ihan siitä vierestä monta kertaa menikin. Mä kerroin sen osaavan "kielletyn namin" ja kouluttaja kehui meidän edistyneen kovasti. Mä olin tietysti ihan polleana ;D

Harjoiteltiin myös maassa pysymistä, peukun näyttämistä ja pysähtymistä. Lopuksi tehtiin todella kapea kuja koirista omistajineen ja kujan päästä lähti aina omistaja juoksemaan läpi kujan ja koira päästettiin perään. Ideana oli tietysti luoksetulo. Mä sain kunnian aloittaa ja olin ihan varma, että nyt ei jaksa poika juosta mamman perässä, kun ois niin monta kaveria matkan varrella. Mutta JAKSOI!! Se pinkoi hirveää vauhtia mun perään, juoksi vähän ohikin kiireissään, mutta heti palasi mun luo ja annoin sille kiitokseksi paljon maksapasteijaa nuoltavaksi. Kyllä mamma oli taas ylpeä :)

Tällä kertaa tunti meni siis oikein hyvin, saas nähdä miten sitten ens kerralla, joka onkin viimeinen kerta pentukurssia....