Okei, nyt on pentukurssi käyty. Viimeisellä kerralla mä olin kipeä, joten Antton oli mukana. Ajatuksena oli, että mä istun pellon laidalla kattomassa ja Antton puuhaa Mörkön kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut. Aivan kuin mä ikinä malttaisin pysyä siellä pellon laidalla ja aivan kuin Mörkö ei siitä häiriintyis ja vaan tuijottelis mua ja vetäis sinne suuntaan. Noh, mutta eipä tunti mennyt hyvin muutenkaan. Mä olin ollut kipeä perjantaista lähtien, joten Mörkö ei ollut moneen päivään saanut kunnon riekkumista, joten sillä oli virtaa kuin pienellä eläimellä. Niinpä niin.

Harjoiteltiin lähestymistä, ohjaajat kättelivät toisiaan ja koirat istuivat, sitten jatkettiin matkaa. Harjoiteltiin myös hyppyä, Mörkö ei ollut moksiskaan mistään esteistä, vaan ketterästi pomppasi esteen yli päästäkseen taas vetämään kohti toisia koiria. Luoksetulo meni ihan huonosti. Kaikki kokoontuivat suurelle ympyrälle, jossa koira halkaisee ympyrän tullessaan omistajan luo. Se kyllä juoksi hirveällä vauhdilla kohti, mutta viime hetkellä kaartaa ohi ja hommailemaan omia juttujaan, kun huomasi mun vaan olevan paikallaan (tässä harjoituksessa ei liikuttu poispäin). Kouluttaja otti sen kiinni, torui sitä ja yritettiin uudelleen. Mörkö oli päässyt siinä vaiheessa jo vapauden ja riehumisen makuun eikä pienet torumiset vieraalta ihmiseltä hätkäyttäneet sitä mihinkään suuntaan, se vaan heilutti häntää ja vapaaksi päästettäessä teki samoin kuin ekalla kerralla. Tällä kertaa se ei myöskään halunnut antautua helpolla, olihan se hoksannut äärettömän kivan leikin, kun ihmiset yrittivät ottaa sitä kiinni, kuka heittäytyen mihinkin (mä jouduin tosin istumaan siinä paikallani enkä saanut osallistua siihen.. onneksi :D). Joku vieras mies sai myös luvan torua sitä huonosta käytöksestä, mutta en usko Mörkön noteeranneen millään lailla niitäkään. Niinpä me sitten harjoiteltiin luoksetuloa hihnassa pellon laidalla ja se meni hyvin.

Paikka-harjoitukset menivät myös hyvin, se pysyi paikallaan joka kerta niin pitkään kuin piti. Siihen olin tyytyväinen :)

Tunnin jälkeen mentiin riehuttamaan sitä viereiseen koirapuistoon ja ai että mikä turbovaihde sillä oli päällä! Huomasi tosiaan sen patoutuneen energian, joka ei ollut mun kipeyden takia päässyt valloilleen neljään päivään..