Tänään osallistuttiin Mörkön kanssa meidän uran toiseen viralliseen tottelevaisuuskokeeseen. Mammaa jännitti taas ihan hirveästi, varsinkin kun torstain tokotreenit meni ihan plörinäksi. Mörkö ei keskittynyt ollenkaan, häselsi vaan omiaan eikä osannut edes liikkeestä seisomista. No, syyksi selvisi hirveä kakkahätä, kun herra ei ollut löytänyt lenkiltä sellaista paikkaa, johon voisi arvolastinsa laskea. Niinpä sitten iltasella takapuolta pakotti jo sen verran, ettei toko oikein luistanut..

No mutta, tänään siis oltiin kisoissa Kirkkonummen KKK-hallilla. Meidän kisanumero oli 18, ALO-luokka alkoi numerosta 17. Tuomarina oli sama kuin ekoissakin kisoissa eli Harri Laisi, joka on muuten tosi mukava ja epäpelottava tuomari. Tässä kootut (?) selitykset:

Luoksepäästävyys: 10 - Mörkö istui kuin tatti ja antoi rapsutella itseään

Paikalla makaaminen: 0 - !!!! Ja miksi?! Koska Mörkön vieressä ollut bc-uros kiinnostui Mörköstä jo heti aluksi, nousi ylös ja meni Mörkön viereen ruopimaan maata, nuuski Mörköä, kumartui päälle ja oli ilmeisesti matkalla selkään. Mörkö sinnitteli NIIIIIIIN kauan! Se oli niin reipas, että mä olen aivan hirveän ylpeä siitä. Mutta hyvänen aika, en mä voi moittia sitä siitä, että se sitten loppujen lopuksi pinkaisi sen koiran alta mamman luokse turvaan, kun vieras uroskoira on sen selässä. Saatiin kyllä uusia se paikallaan makuu heti perään, mutta Mörkö oli jo sen verran kierroksilla tilanteesta, että kun yksi corgi pinkaisi emäntänsä luokse, niin Mörkö teki samoin. HARMI!!!! Paikallaan makuu nimittäin on ollut meillä se varma liike, mutta nyt tuli sen verran iso takapakki, että eipä ole enää. Tätä saadaan sitten treenata tästä eteenpäin oikein urakalla..

Seuraaminen kytkettynä: 8 - Mörkö vähän hidasteli välillä ja mä en oikein keskittynyt, kun olin niin ärsyyntynyt edelleen

Seuraaminen taluttimetta: 8 - sama kuin edellisessä

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä: 9 - sain koottua itseni ja tämä meni jo ihan hyvin

Luoksetulo: 10 - erittäin iloinen ja vauhdikas suoritus :)

Seisominen seuraamisen yhteydessä: 9,5 - uskomatonta mikä ero tässä kisasuorituksessa ja niissä torstain treenien hiipimisissä...

Estehyppy: 10 - tässä tuli mamman seuraava sydämenpysähdys! Liikkeenohjaaja kysyi olenko valmis, mutta mä en vielä vastannut, kun mun mielestä Mörkö oli vähän liian takana perusasennossa. Yritin vielä vähän säätää Mörkön paikkaa, mutta Mörkö luulikin jo saaneensa luvan hypätä! Ehdin juuri ja juuri pysäyttää sen esteen eteen ja pyytää takaisin perusasentoon. Ja sitten oltiin vihdoin valmiita suoritukseen. Suoritus meni tosi hienosti, vaikka ollaan päästy hyppyä treenaamaan viimeksi ties kuinka monta kuukautta sitten.

Kokonaisvaikutus: 9 - tuomari kehui, että kaiken kaikkiaan meni hienosti ja harmitteli epäonnea paikallaan makuussa.

Pisteet: 154 eli II-tulos (voi harmien harmi, miten pienestä jäi ykköstulos kiinni..)

Mä olin kyllä tosi tyytyväinen Mörkön suoritukseen. Mä en tiedä, mistä se oikein ton kisavaihteensa kaivaa esiin!! No, tehköön edelleen treeneissä mitä tekee, kunhan jatkaa tuota meininkiä kisoissa ;) Mamman rakas muru! <3