Tänään mentiin jälleen kokeilemaan onneamme harjoitustokokisoihin, jälleen osallistuttiin kahteen luokkaan: nami/lelu ja kehu. Mä olin taas aivan hirveän hermostunut.. mä en YMMÄRRÄ, miten mä ees onnistun jännittämään tuollaisia leikkikisoja, mutta mä vaan onnistun. Onneksi Mörkö osasi relata (aluksi) ihan eri tavalla kuin viime kerralla mun hermoiluista huolimatta. Näin meni nami/lelu-luokka:

Luoksepäästävyys: 10

Paikalla makaaminen: 10

Seuraaminen kytkettynä: 10  -  tässä meille oikeastaan sattui pieni fiba, kun joku nainen istui kehässä meidän seuraamisreitin varrella ja Mörkö meinasi mennä sitä moikkaamaan. Tuli kuitenkin äkkiä takaisin seuraamiseen ja saatiin 10, kun oli kuulemma kohtuuton häiriö nainen kehässä.

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä: 10

Luoksetulo: 10

Seisominen seuraamisen yhteydessä: 10

Estehyppy: 10

Kokonaisvaikutus 9½

Pisteet yht. 159½/160, sij. 1!!

Jeejee! Hyvä mieli tuli siitä luokasta :) Sitten tulikin piiiiiiitkä odottelu seuraavaan luokkaan. Mörkö odotteli ensin pitkään ihan rauhallisesti, mutta sitten yhtäkkiä jossain vaiheessa sille aivan selvästi riitti ja se alkoi vinkua ja repiä hihnassa ihan korvattomana ympäriinsä. Ei siihen tuntunut saavan tolkkua millään! Kävin pissattamassakin sen ulkona ja siellä se juoksi hihna kireällä ympäriinsä. Niinpä en odottanut kovin suuria seuraavasta luokasta ja hyvä niin:

Luoksepäästävyys: 10

Paikalla makaaminen: 10

Seuraaminen kytkettynä: 7  -  herra haahuili välillä ihan omia reittejään!

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä: 8  -  onnistuin vahingossa nykäisemään sen hihnalla ylös kesken kaiken.

Luoksetulo: 9½  -  muuten hyvä, mutta perusasento meni vähän vinoksi.

Seisominen seuraamisen yhteydessä: 5  -  Zombie-Mörkö hiippaili mun perässä hyvän matkaa ennen kuin suostui seisahtumaan.

Estehyppy: 7  -  hyppäsi hienosti, mutta lähti esteen jälkeen haahuilemaan takaisin mun luo ja pysähtyi vasta metrin päässä musta.

Kokonaisvaikutus: 8

Pisteet yht. 130½/160, sij. 5.

Tuomari oli kyllä armollinen tuon toisen luokan pisteiden kanssa, itse en olisi antanut meille noinkaan paljoa pisteitä. Mörköä ei tuossa toisessa luokassa olisi selvästi voinut vähempää kiinnostaa koko touhu, oli työn ja tuskan takana saada se edes perusasentoon liikkeen aluksi! Mä en usko, että kaksi luokkaa itsessään oli sille liikaa, nimittäin viimeksihän se toinen luokka meillä meni huomattavasti paremmin. Luulen sen sijaan, että se pitkäpitkä odotusaika tekemättä lähes mitään siellä muiden koirien keskellä oli sille vähän liikaa ja homma karkasi tassusta. Mutta ei se mitään, saatiin hyvää harjoitusta ja onnistumisenkin iloa :)

Suuret onnittelut myös mukana olleille Rambolle ja emännälle, jotka voittivat kehu-luokan ja pärjäsivät oikein hienosti myös nami/lelu-luokassa! :)